Vulkanen, lava, volcano boarden! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eva Bruines - WaarBenJij.nu Vulkanen, lava, volcano boarden! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eva Bruines - WaarBenJij.nu

Vulkanen, lava, volcano boarden!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 December 2016 | Frankrijk, Parijs

Hola,

Vanuit het vliegtuig op weg naar huis m'n laatste reisverslag.

Ik was gestrand op isla ometepe.
Op vrijdag ben ik verder gegaan richting Granada. Hele onderneming was dat overigens wel. Eerst in een propvolle chickenbus, backpack op het dak en gaan met die banaan. Om vervolgens de Ferry te nemen naar San Jorge. Na een uurtje varen, en er stond aardig wat wind dus hoge golven, kwamen we aan in San Jorge waar ik de taxi nam naar Rivas. In Rivas nam ik de chickenbus naar Granada waar ik aan het einde van de middag aan kwam. Ik had al een leuk hostel geboekt met zwembad, dus ik kon lekker afkoelen. De eerste nacht had ik de dorm voor mezelf dus ik kon lekker slapen.
Zaterdag ben ik Granada gaan verkennen. Eerst een toren beklommen vanuit waar je een mooi uitzicht had op de hele stad. Vervolgens wat rondgelopen en uiteindelijk heb ik me rondlaten rijden met paard en wagen. Eerst een beetje afdingen, zo krijg je mooi de helft van de prijs eraf. De guide bracht me door heel Granada, het oudste huis, de eerste kerk van midden Amerika, langs het meer van Nicaragua. In totaal heeft granada 10 kerken. Aan het einde van de middag had ik een tour geboekt naar de masaya vulkaan. Je kan daar echte lava zien. Met een busje werd ik opgehaald. Wat bleek er waren nog 2 Nederlanders die de tour deden, gezellig kon ik eindelijk weer eens Nederlands praten. Na een uurtje rijden werden we eerst gedropt op een markt in masaya. Hier hadden we 1/2 uur om vervolgens richting de ingang van de vulkaan te gaan.
Hier moesten we even wachten. Het in namelijk zo dat er maar een beperkt aantal mensen naar boven maag per keer. Je mag ook alleen met de auto de vulkaan bezoeken. Dus per shift van een half uur gingen er auto's naar boven. Eenmaal boven aangekomen werden alle auto's op een soort parkeerterrein gezet en zo dat mocht de vulkaan uitbarsten ze meteen weg kunnen... haha alsof je dan nog op tijd bent, maar goed. We mogen ook maar 20 minuten naar de lava kijken. Al met al was het wel de moeite waard. Als je goed luisterd naar de lava is het net of je de zee hoort stromen.
Zondag ging ik verder naar Leon. Ik besloot een shuttlebus te nemen die me in een keef door zou brengen. Dan hoefde ik in Managua niet over te stappen. Ideaal, want uiteindelijk deden we er nog zo'n 3 uur over.
Maandag ging ik volcano boarden. Vanuit het hostel kon je jr opgeven voor deze tour. Om 9.00u werden we opgehaald met een vrachtwagen waarbij we achterin mochten zitten. De truck bracht ons in een uurtje naar de voet van de vulkaan de cerro negro. De jongste actieve vulkaan van Nicaragua en 675 meter hoog. In 2004 is deze voor het laatst uitgebarsten. Bij elke uitbarsting groeit de vulkaan.
Eenmaal aangekomen werden de boards uitgedeeld en konden we aan de klim beginnen. Na een super mooie wandeling van 3 kwartier kwamen we boven aan. We liepen over de rand van de krater en je kon de warmte van de vulkaan voelen.
Daarna was het tijd om met je board naar beneden te glijden. Echt super gaaf om te doen. Beneden stond de truck ons al op te wachten met een koud biertje en een koekje.
Nadat ik de vulkaan had afgespoeld, bracht ik de dag door in Leon. S avonds zijn we net de Nederlanders van de tour gaan eten en een biertje gaan drinken.
Dinsdag vloog ik terug van managua naar San jose. Omdat de shuttle naar de AirPort alleen om half 10 s'ochtends gaat en ik pas om half 8 vloog, bracht ik een middagje op managua AirPort door, niet echt een aanrader want er valt niets te beleven.
S'avonds sliep ik in m'n vertrouwde hostel in San jose.
Woensdag verliet ik San jose voor de laatste keer voor een bezoek aan monteverde. Een klein plaatje in the middle of nowhere middenin het cloud forest. Ik had een leuk hostel die ook tours boekten. Zo heb ik de canopytour gedaan en een wandeling over de hanging bridges. Ook bezocht ik jet kikkermuseum. Vrijdag nam ik de bus weer terug naar San jose. Hier verbleef ik nog een nachtje en bracht ik nog een dagje door in San jose. Aan het einde van de middag naar het vliegveld. Het begon al goed, het vliegtuig heeft een uur vertraging en uiteindelijk zijn we met 1,5 uur vertraging weggegaan. Nu hebben we de landing ingezet voor Parijs. Gezien ik 3 uur had om over te stappen, heb ik nu nog maar 1,5 uur, dus ben benieuwd of dat genoeg is. En anders blijf ik nog wel een nachtje in Parijs....

Dit was dan het laatste reisverslag. Ik heb echt een super leuker tijd gehad en heel veel leuke mensen ontmoet en leuke en gave dingen gedaan en gezien. Ik kan het zeker iedereen aanraden om deze mooie landen eens te bezoeken!

Muchos besos, Eva

• 11 December 2016 - 16:11

Saskia:

Hi Eef!
    Wow wat een verhalen weer en supergaaf dat vulkaan boarden! Stoer zeg! Ik hoop op n goede reis Nr huis voor je, de tijd is zeker supersnel gegaan?! We zijn heel benieuwd naar je verhalen in t echt en de foto's, tot gauw!!! Xxx Sas

• 11 December 2016 - 20:55

Carolien:

Wat een leuk reisverslag weer Eef! Volgens mij heb je het geweldig gehad! Een ervaring rijker!
    Hopelijk red je het vliegtuig straks of ben je inmiddels geland?!
    Welkom thuis en tot snel met alle verhalen! XxNien