Gallo pinto en San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eva Bruines - WaarBenJij.nu Gallo pinto en San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eva Bruines - WaarBenJij.nu

Gallo pinto en San Jose

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 November 2016 | Costa Rica, San José

Hola allemaal,

Hier dan een bericht uit San José, Costa rica. Het is nog steeds een beetje gek om te beseffen dat iets waar je zolang naar uit hebt gekeken en heb voorbereid, nu daadwerkelijk begonnen is.

Ja het begon allemaal gisterochtend. M'n ouders en Roel kwamen me om 7.30u ophalen en zo vertrokken we naar Schiphol. Netjes op tijd ingecheckt en door de douane, nog ff koffie en een geurtje scoren en vervolgens naar de gate om te boarden. Blijkbaar had het vliegtuig windje mee, want er werd vrolijk medegedeeld dat we "maar" 10,5 uur hoefde te vliegen, nou als je het mij vraagt nog een hele zit. Maar goed, nu 10,5u bereikten we Panama, waar ik over moest stappen naar San José. Helemaal vlekkeloos verliep dit echter niet. Ik had op Schiphol al een boardingcard gekregen, en kon dus meteen naar de gate. Dus ik liep richting gate 5, zoals aangegeven op m'n kaart. Maar al dat erop het bord stond, het was niet het vliegtuig richting San José. Dan maar op de departure borden kijken, maar de vlucht naar San José was in geen velden of wegen te bekennen. Net toen ik op zoek ging naar een informationdesk liep ik per toeval langs gate 11, waar de desbetreffende vlucht naar San José op stond. Toch nog gevonden, maar wel vreemd allemaal.
Na nog een uurtje vliegen goed aangekomen in San José. Daar stond de taxichauffeur die me naar m'n hostel zou brengen al op me te wachten.
In het hostel kreeg ik al snel m'n bed toegewezen. Ik slaap op de kamer met onder andere een meisje uit Mexico, Ofelia. Ze is net als ik 30 en voor 2 weken aan het rondreizen in Costa rica. Na nog ff gekletst te hebben ben ik snel m'n bed in gedoken. Beetje onrustig geslapen. Moet weer ff wennen aan het slapen in een hostel, maar dat komt vast goed.
Vanmorgen had ik met ofelia afgesproken om ergens te ontbijten, zij wist een goede plek met allerlei tentjes.
Als ontbijt at ik Gallo pinto, een gerecht met rijst en bonen, iets typisch van hier.
Daarna heeft olefia me San jose laten zien. Opzich het centrum is niet heel bijzonder, maar leuk om gezien te hebben. Het is grappig want zij spreekt een paar woorden Engels dus ik kan goed m'n Spaans oefenen met haar. Verder ben ik heel blij met m'n cursus Spaans. Mensen hier spreken wel een paar woorden Engels, maar toch voornamelijk Spaans. Ik kan het hier aardig volgen en goed oefenen, mensen verbeteren me vanzelf. Vanmiddag regende het hard, dus lekker rustig aan gedaan. Morgen reis ik samen met olefia naar Manuel Antonio. Benieuwd wat me daar allemaal te wachten staat!

Muchos besos, Eva

  • 20 November 2016 - 01:45

    Theolieke:

    Leuk begin Eva klinkt goed. Veel plezier. Xx

  • 20 November 2016 - 02:02

    Roel:

    Klinkt goed! Die Manuel en Antonio de groeten!

  • 20 November 2016 - 12:12

    Joline:

    de locatie is heel mooi; heb er hele mooie herinneringen
    heel veel plezier

  • 20 November 2016 - 13:06

    Moon:

    Hee lieve Eef,
    Ja nog wel via de app contact gehad in Panama maar leuk om je 1e belevenissen te lezen.
    En wat leuk dat je direct al een meisje.....ahum vrouw van 30 ontmoet hebt om ook samen iets mee te doen.
    Limkt me trouwens eeeeeeeerrrrrrrg lekker bonen bij het ontbijt hahaha maar leuk dat je direct al in de sfeer van het land mee gaat.
    Ik zag inderdaad dat het wat regeachtig was bij jullie en hier steken de herfststormen ook op.
    Nou meid ik hou je site in de gate. Want ik leef graag met je mee.
    Lieve groet van ons en n mooi. Ervolg van je reis.
    Liefs,
    Moon

  • 20 November 2016 - 13:08

    Mieke:

    Ha lieve Eef,

    Dat zijn alvast leuke ervaringen. Ben benieuwd naar je verhalen uit Manuel Antonio. Hoe lang is dat met de bus? En zoeken jullie daar een hostel? Gezellig dat je al iemand ontmoet hebt om mee op te trekken. Heel veel plezier en een dikke kus, ook van papa.

  • 20 November 2016 - 20:59

    Dennis Bruines :

    Hoi Eva

    Veel plezier daar en goede reis


  • 21 November 2016 - 21:18

    Carolien:

    Leuk Eef! De kop is eraf en t avontuur kan beginnen! Wat leuk dat je al iemand hent ontmoet! Altijd leuker toch? Stoer je Spaans, des te sneller spreek je het vloeiend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

.

Actief sinds 07 Nov. 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 6492

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 10 December 2016

Costa rica en Nicaragua

Landen bezocht: